10 تا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی 2022

10 تا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی 2022

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

10 تا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی 2022
بازدید : 552

بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان است. با این که قدمت این بازار به اندازه بازارهای مالی دیگر نیست، اما به سرعت توانست جایگاه خود را بین سرمایه‌گذاران ارتقا اطلاعات و سهم بزرگی از تراکنش‌های سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد. شروع معامله در بازار کریپتوکارنسی دشوار نیست. اما به دلیل وسعت و البته ذات غیر قابل پیش بینی بازارهای مالی، باید از ابتدا هر قدم را برای سرمایه‌گذاری خود محکم بردارید. در این طریق یکی از اساسی‌ترین گام‌ها برگزیده بهترین صرافی ارز دیجیتال یا بروکر است.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر یا خارجی ؟

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی معتبر زیادی وجود دارند؛ اما ایراد اصلی استفاده از آن‌ها برای آدم ایرانی اجرای فیلترینگ و منع استفاده از آن‌ها به دلیل ایرادات سیاسی موجود است. با وجود این شرایط همچنان هم توانایی دریافت خدمات از برخی از صرافی‌های خارجی وجود دارد و علاوه بر آن برخی از معامله‌گران با استفاده از فیلترشکن یا دیگر ترفندها نسبت به ثبت نام در صرافی‌های مطرح خارجی اقدام می‌کنند. اگر از این دسته از آدم هستید، باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از ترفندهای دور زدن تحریم‌ها، خطر بلوکه شدن سرمایه را در پی خواهد داشت. به دلیل این ایرادات با وجود برخی کاربرد هایی که تنها از یک بروکر خارجی خواهید توانست انتظار دریافت آن‌ها را داشته باشید، صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند برگزیده امنی باشد. این دسته از صرافی‌ها با دارا بودن مجوز‌های لازم، محیط امن و مورد اعتمادی را برای کاربرهای خود ایجاد می‌کنند. برای برگزیده صرافی ارز دیجیتال، اگر بین ایرانی یا خارجی بودن آن تردید دارید، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که در طول دریافت خدمات لازم به حمایت خواهید داشت. حمایت در صرافی ارز دیجیتال خارجی غالبا به زبان انگلیسی انجام شده و در چهره عدم آشنایی با این زبان، شغل شما را برای خرید و فروش ارز دیجیتال سخت‌تر خواهد کرد. این در حالی هست که در چهره استفاده از صرافی داخلی خدمات حمایت به زبان پارسی بوده و این مسئله شغل را برای استفاده از دستگاه معاملاتی به نسبت آسانتر خواهد ساخت. با تمام این تواصیف از مزیت‌هایی که صرافی‌های خارجی به کاربرهای خود ارائه می‌دهند، نمی‌توان چشم پوشی کرد. معاملات اهرم دار، معاملات فیوچرز، قراردادهای آتی و البته حمایت از تعداد زیادی از رمز ارزها، توسط این بروکرها به کاربرهای ارائه می‌شود. از طرفی اگر برگزیده شما صرافی ایرانی باشد، خواهید توانست واریز و برداشت خود را به چهره ریالی و از طریق درگاه‌های بانکی انجام دهید. این ویژگی دردسرهای شارژ حساب کاربری را در حساب بروکر ارز دیجیتال خارجی از بین خواهد برد. البته این ایراد را خواهید توانست توسط معاملات تتر یا شارژ ریالی حساب در صرافی ایرانی و خرید رمز ارز و انتقال آن به حساب صرافی خارجی نیز برطرف کنید که باز هم نسبت به معاملات ریالی شغل را پیچیده‌تر می‌کند.

چگونه مطمئن شویم که یک صرافی رمزنگاری قانونی و امن است؟

هنگامی که به دنبال یک صرافی رمزنگاری هستید، بیش از هر زمانی باید نگران قانونی بودن برگزیده خود باشید. به عنوان یک معامله‌گر باید به صرافی خود اعتماد کرده و مبلغی را به حساب معاملاتی خود واریز کنید. بنابراین اگر صرافی انتخابی امنیت نداشته باشد، عملا سرمایه خود را در معرض نابودی قرار داده‌اید. به این ترتیب ارزش زیادی دارد که از وب سایت‌ها و نرم افزارهای موبایلی جعلی دوری کنید. تشخیص این مورد شاید دشوار باشد. به خصوص که ممکن هست پلتفرم واقعا قانونی به نظر برسد. در این شرایط شما باید به دنبال هر نوع غلط املایی در شیوه نگارش آدرس سایت، نام اقتصادی نا آشنا و نوین باشید. در وب سایت‌ها نیز قطعا به دنبال نماد قفل کوچکی در کنار آدرس اینترنتی وبسایت باشید که نشان دهنده امن بودن رابطه برقرار شده و استفاده از پروتکل‌های قانونی توسط صرافی است. در شرایطی که تجارت ارز دیجیتال به دلیل ذات بازارهای مالی و قرار گرفتن در معرض افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش رمز ارزها به خودی خود می‌تواند پرخطر باشد، ریسک برگزیده صرافی غیرقانونی می‌تواند استرس تلاش در این بازار را چندین برابر کند. بنابراین بهتر هست تا قبل از برگزیده صرافی ارز دیجیتال به خوبی تحقیق کنید و از قدمت و خوش نامی آن اطمینان دریافت کنید تا بتوانید با خیالی آسوده معاملات خود را انجام دهید.

چگونه یک حساب ارز دیجیتال باز کنیم؟

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال خیلی بیشمار هست و حتی روز به روز به آن‌ها بیفزایید می‌شود. هر کدام از این صرافی‌ها نیز می‌توانند فرآیند ثبت نام ممتاز خود را داشته باشند. وابسته به نوع صرافی، برخی از آن‌ها ممکن هست برای ثبت نام از شما مدارک هویتی درخواست کرده و حتی لازم به احراز هویت داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن هست اجازه ثبت نام بدون احراز هویت یا حتی بدون دریافت اطلاعات هویتی را به کاربرهای خود بدهند. با این حال، اکثر این پلتفرم‌ها در برخی از بخش‌های ثبت نام با یکدیگر مشترک هستند. به طور کلی برای ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، به اطلاعاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن یا آدرس ایمیل، آدرس محل حیات و ... لازم دارید. برای احراز هویت نیز غالبا به یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه و تصویری از خود در وقت در دست داشتن مدارک لازم دارید. البته همانگونه که ذکر شد برخی از صرافی‌ها هیچ اطلاعات هویتی از کاربرهای دریافت نمی‌کنند. فرآیند ثبت نام در صرافی‌ها شغل دشوار و پیچیده‌ای نیست. معمولا با ورود به وب وبسایت صرافی و هدایت شدن به صفحه ثبت نام، اطلاعات شخصی شما دریافت می‌شود. پس از آن یک ایمیل به آدرسی که ثبت کرده‌اید ارسال شده که از شما تایید آدرس را درخواست می‌کند. اگر لازم به احراز هویت باشد، باید به شیوه معلوم شده با در دست داشتن مدارک هویتی از خود تصویری تهیه کرده و در قسمت معلوم شده آپلود کنید. پس از انجام مرحله ها ثبت نام و تکمیل اطلاعات، خواهید توانست از قسمت مربوطه وجه مورد نظر را به حساب کاربری خود برای خرید و فروش ارز دیجیتال واریز کنید. اگر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، خواهید توانست با کارت اعتباری حساب کاربری خود را ریالی شارژ کرده و به طور مستقیم درخواست خرید ارز دیجیتال را ثبت کنید.

نحوه برگزیده صرافی ارز دیجیتال

برای برگزیده بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران باید به موارد به خصوصی توجه کنید. مواردی مانند امنیت، حجم معاملات، حمایت از تعداد زیادی از رمز ارزها و ... در برگزیده یک صرافی ارز دیجیتال ارزش زیادی دارند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

امنیت

بازار ارزهای دیجیتال خیلی بزرگ هست و روز به روز به طرفداران آن بیفزایید می‌شود. با محبوب‌تر شدن و ارزشمندی زیادتر این بازار، دزدیدن سکه‌های دیجیتال به هدفی بزرگ برای هکرها تبدیل شده است. به همین دلیل برخی از صرافی‌ها وعده پرداخت سکه‌های دیجیتالی را به کاربرانی که از آن‌ها دزدیدن شود، می‌دهند. با وجود چنین بیمه‌ای از طرف صرافی، همچنان هم خطر دزدیدن دارایی دیجیتال می‌تواند بسیارآزاد دهنده باشد. بنابراین در وهله اول برای برگزیده صرافی مطمئن شوید که صرافی دارایی‌های کاربرهای خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری کرده و از قابلیت احراز هویت و قفل دو مرحله‌ای حمایت کند. از آنجایی که در این بازار دیجیتال خطر هک همیشه وجود خواهد داشت، به نظر بهتر هست تا ریسک خود را با پخش کردن دارایی خود روی چند صرافی کریپتوکارنسی کاهش دهید. از طرفی خواهید توانست با انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به یک کیف پول سرد که ایمنی بیشتری دارد، ریسک موجود را خیلی کمتر کنید. کیف پول‌های سرد به اینترنت وصل نیستند و توانایی هک را به صفر می‌رسانند. به این دلیل هم به نسبت کیف پول‌های پیش تصور صرافی‌ها، مکان خیلی امن‌تری برای ذخیره رمز ارزها شمار می‌شوند.

تجربه کاربری

پلتفرمی که استفاده از آن راحت باشد، همیشه یک رتبه بزرگ در بین کاربرهای برای خود ایجاد کرده است. نرم افزارهای موبایلی و دسکتاپی ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتالی که طراحی‌های جذابی دارند، زیادتر رضایت کاربرهای را جلب می‌کنند. در این بین ابزارهای ارائه شده توسط صرافی، به خصوص خدمات متمایزی که تنها توسط یک صرافی ارائه شود، می‌تواند علاقه معامله‌گران را به ثبت نام در آن صرافی افزایش دهد. همچنین محتوای آموزشی و ابزارهای پژوهشی موجود، آپشنی بزرگ برای کاربرهای شمار می‌شود. به خصوص که اگر کاربری به تازگی شغل در بازار کریپتوکارنسی را شروع کرده و به دنبال منابع آموزشی رایگان باشد، برگزیده صرافی که این خدمات را ارائه می‌کند، برای او مزیتی بزرگ خواهد بود.

صحبت پایانی

صرافی ارز دیجیتال به نوعی واسطه خرید و فروش رمز ارزها شمار می‌شود که در قبال خدماتی که به تریدرها ارائه می‌دهد، مبلغی را تحت عنوان کارمزد از آن‌ها دریافت می‌کند. هنگام برگزیده یک صرافی کریپتوکارنسی باید به موارد زیادی توجه کنید؛ اما از مهمترین مواردی که باید در صرافی مورد نظر به دنبال آن باشید راندمان خوب و اقدامات امنیتی است. صرافی انتخابی باید ویژگی‌هایی را که شما به عنوان معامله‌گر از آن انتظار دارید، داشته باشد. علاوه بر تعدد رمز ارزهای مورد حمایت و کارمزد کمتر، صرافی باید از اقدامات امنیتی اضافی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای حمایت کرده تا دارایی کاربرهای خود را در برابر خطراتی مانند هک حفظ کند. برخی از صرافی‌ها نیز در برخی از کشورها، به دلیل قوانین حاکم، در دسترس نیستند. بنابراین قبل از برگزیده صرافی ارز دیجیتال قطعا بررسی کنید که توانایی استفاده از آن در موقعیت جغرافیایی شما وجود داشته باشد.

 

منبع: coinmarketcap

نحوه برگزیده صرافی ارز دیجیتال برای برگزیده بهترین صرافی ارز دیجیتال باید به موارد به خصوصی توجه کنید. مواردی مانند امنیت، حجم معاملات، حمایت از تعداد زیادی از رمز ارزها و ... در برگزیده یک صرافی ارز دیجیتال ارزش زیادی دارند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:


نویسنده :
تاریخ : شنبه 2 مهر 1401 ساعت : 18:52
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید